מה אתם באמת יודעים על האלרגיה האביבית?

    "הערכה מתבצעת אצל רופא אלרגיה מומחה כדי לאבחן את מצבו של המטופל ולהתאים לו את הטיפול הטוב ביותר"
    יעקב גרודקה 1 Comment on מה אתם באמת יודעים על האלרגיה האביבית?

    באביב הישראלי ישנם מספר "גורמי אלרגיה" עיקריים, כעץ הזית, עץ הפקאן, חיטה, שעורה ושיבולת ודשאים שונים, בהם גם צמחי מדשאות • ארי וידר יצא ובדק: מהי בעצם אלרגיה?

    תינוק בהשגחת הוריו. אילוסטרציה צילום: Gershon Elinson/Flash90
    "הערכה מתבצעת אצל רופא אלרגיה מומחה כדי לאבחן את מצבו של המטופל ולהתאים לו את הטיפול הטוב ביותר"
    16:01
    08.05.24
    חדשות קול חי No Comments on נעצר פלסטיני בחשד למעורבות ב'פיגוע משיכה' בבנימין

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחזה נפוץ בישראל לראות בימים אלו את תופעות האלרגיות השונות. האביב בישראל מתאפיין בפריחה עשירה של 2500 עצים, צמחי בר, דשאים ופרחים, אולם, כמיליון ישראלים ילדים ומבוגרים חווים בתקופה זו מחלה אשר ביטוייה נזלת, עיטושים, גרד בעיניים ובלוע, במילה אחת – אלרגיה – אשר ללא טיפול מתאים היא מגבלה יומיומית, ובהחלט סיבה להימנע מלצאת לטייל באביב הישראלי.

    לא כל צמח הפורח באביב גורם לאלרגיה. באביב הישראלי ישנם מספר "גורמי אלרגיה" עיקריים, כעץ הזית, עץ הפקאן, חיטה, שעורה ושיבולת ודשאים שונים, בהם גם צמחי מדשאות.

    לא כל נזלת ועיטוש מסמנת אלרגיה, ועל כן ביקשנו לשמוע מפרופ' ננסי אגמון לוין, יו"ר איגוד רופאי האלרגיה והאימונולוגיה את הדרכים לאבחן אלרגיה.

    "הערכה מתבצעת אצל רופא אלרגיה מומחה כדי לאבחן את מצבו של המטופל ולהתאים לו את הטיפול הטוב ביותר", אומרת פרופ' אגמון לוין, "אבחון אלרגיה לאבקנים  – מתבצעת בכל מרפאת אלרגיה בישראל, באמצעות תבחיני עור, הניתנים לפענוח תוך 15-20 דקות", היא מוסיפה כי "אבחון מדויק מאפשר בחלק מהמקרים להימנע מחשיפה המזיקה לחולה, ובכל המקרים להתאים טיפול תרופתי הולם לכל מטופל.  ובעיקר למנוע סיבוכים משניים  כאסטמה, סינוסיטיס ואחרים".

    לדבריה, "לצערנו, את הדרך להימנע מחשיפה לאבקנים אי אפשר למנוע אך ניתן להגביל חשיפה לאבקני צמחים מסוימים – לפרקי זמן מוגבלים. לחילופין ניתן לקבל טיפול תרופתי מונע לפני חשיפה מתוכננת, או במהלך העונה".

    מה יעשה אדם שכבר מבחין בתגובה האלרגית? "במצב כזה מסבירה פרופ' ננסי אגמון לוין כי יש להעניק "טיפול תרופתי הכולל אנטי היסטמינים, תכשירים נוגדי דלקת אחרים, משאף אפי, ומשאפים ריאתיים. הטיפול יותאם לכל חולה על פי חומרת הרגישות, תסמיני מחלתו, ומשך החשיפה המשוער".

    "בנוסף לכך, גם כאן ישנה את בשורת האימונתרפיה כפי שמסבירה יו"ר האיגוד "ניתן לטפל בחולים הלוקים באלרגיה משמעותית, גם כזו שהיא עונתית,  באמצעות חיסונים לאלרגיה (אימונתרפיה). טיפול זה בניגוד לטיפולים אחרים, עשוי לשנות את מהלך המחלה. אימונתרפיה ניתנת בהתאמה אישית הן לחולה והן לחומרים אליהם הוא אלרגי, על ידי רופא מומחה לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לקחת את כל התרופות עד שיעבור זמן אביב